fredag 12 september 2008

insekterna anfaller

En stor spindel mötte mig när jag kom hem idag :(
Såg ut som om han bara satt och väntade på att jag skulle komma hem så att han kunde anfalla mig, den otäckingen :/
Han verkade ha laddat rejält med energi också, för stor och fet och snabb var den.. Hu.
Som tur är sprang den ut genom dörren när jag stängde/smällde igen den..
Får hoppas att någon vänlig själ släpper ut den genom porten så att den är borta när jag ska ut nästa gång.. Vill inte gärna klättra ut balkongvägen ;)

På lunchen blev jag och en kurskamrat attackerade av en ilsken geting som tydligen bestämt sig för att vi skulle bli ihjälstuckna, för den gav sig bara inte. Vi var tvungna att överge lunchen, som nästan var uppäten iallafall som tur var, för att kunna ta oss levande till eftermiddagens föreläsningar..
Det visade sig bli en lång eftermiddag, trots att vi fick sluta lite tidigare till och med.. Föreläsaren hann inte med allt hon skulle så kafferasten på eftermiddagen drogs in :/ Det blev riktigt jobbigt att koncentrera sig efter ett tag, iallafall för mig..
Tror det gällde de andra också, för halva gruppen försvann precis när vi skulle få en upplyftande föreläsning om vetenskaplig metodik... Vem fick den briljanta idén att lägga en sådan föreläsning sent en fredag eftermiddag?? Motivationen är inte direkt på topp då.
Speciellt inte utan lite (eller mycket) kaffe ..

4 kommentarer:

Fredriksson sa...

Jag hatar spindlar, förstår inte varför. En sån litet djur kan skrämma en vuxen som jag. Konstigt!:)

Ha d

Nollan sa...

Det var orutinerat att dra in kafferasten. Kan omöjligt vara så att man lär sig mer då, oavsett hur mycket mer som hinner sägas!

nurseblog sa...

fredriksson: Hehe jag tror det är medfött på något sätt, och det är kanske bra så att vi aktar oss för de där otäckingarna =)

Ha det gott!

nurseblog sa...

nollan: Ja det var verkligen dåligt planerat. Inte många hade energi nog att lyssna koncentrerat efter ett tag.. folk satt mest och kämpade för att hålla sig vakna :/