fredag 5 september 2008

Ny sjuksköterskedräkt

*bild från sheppardsoftware

Visar sig att det finns en sjuksköterskehaj =) The nurse shark.
Hehe bara namnet, helt underbart :D Ingen liten snäll sjuksköterska där inte ;)
Skulle vara skönt att vara lika hårdhudad och försedd med de där vassa gaddarna vissa dagar på jobbet ;) Tror ingen skulle våga mopsa upp sig och gnälla och skälla om jag var klädd sådär =)

Idag blev det äntligen färdigt med persiennerna =) Skönt att slippa tänka på det i fortsättningen. Montören fixade dessutom mitt krånglande fönster som varit svårt att stänga tidigare. Bara så där. Hehe tänker inte avslöja vad han gjorde för då kanske någon får för sig att jag har tummen mitt i handen eller nåt ;)

Hade tänkt gå på en stor afterwork ikväll, men har inte mått något vidare de senaste dagarna :(
När kompisen inte heller mådde helt tiptop bestämde vi oss för att kurera oss hemma istället.. Ser kanske inte helt bra ut att gå på afterwork när man precis varit hemma pga sjukdom heller..
Visade sig när chefen ringde för att höra om jag var frisk nog för att återgå till jobbet imorgon att flera varit hemma med liknande symtom :/
Och ja. Det blir jobb imorgon :(

2 kommentarer:

Nollan sa...

Frågan är om du verkligen hade varit så skrämmande i hajdräkt på torraland. Aningens hjälplös snarare ;) Hoppas du mår bättre och att helgen varit bra, trots jobb.

nurseblog sa...

nollan: Hehe nej jag hade antagligen inte varit speciellt skrämmande då heller =)
Möjligen då om jag låg och klapprade med de där sylvassa tänderna att folk inte skulle våga gnälla, för då kunde jag ju bita tillbaka rätt bra ;)
Tack. Hoppas du haft en bra helg du också!