söndag 14 september 2008

Söndag

Har haft en riktigt skön och mysig helg =).
Har dessutom ätit fantastiskt god mat både igår kväll och idag :D
Verkar dock inte vara någon hejd på hur trött jag är nuförtiden. Har egentligen bara slöat idag, tagit en lugn promenad på stan är väl det mest ansträngande jag företagit mig under dagen :).
Och ändå är jag hur trött som helst nu. Ska lägga mig i soffan och kolla på någon film eller kanske tv snart, och risken är nog överhängande att jag somnar..
Får hoppas på att jag är något piggare imorgon eftersom det är dags för jobb igen ;) Har iallafall sovmorgon, så jag slipper kravla mig upp före tuppen..

Fick flytta på mig vid ett par tillfällen på tåget på väg hem. Ändå var det inte direkt överfullt med folk. Vid första tillfället var det två tanter som hade hur mycket packning som helst och som absolut skulle sätta sig på varsin sida av mittgången. Jag riktigt såg bilden framför mig hur den ena tanten skulle då baxa sig in förbi mig med all packning och sedan sitta och skrika till sin väninna på andra sidan gången rakt i mitt öra. Så jag flyttade mig frivilligt när hon började köra över mina fötter med resväskan...
Vid det andra tillfället kom det en liten kille som såg ut som en riktig busunge och ställde sig framför mig och bad att få sitta just där jag satt (det fanns hur många tomma platser som helst) för att kunna titta ut genom fönstret. Det fick han förstås, men det gick inte att se ett dugg genom fönstret eftersom det var kolsvart ute. Så han började prata istället och frågade varför det satt en kontakt under sätet och lite sånt... Hehe han fick en riktigt fin förklaring på det. Tur att föräldrarna satt en bra bit bort ;)

2 kommentarer:

Sandra R sa...

Jag gillar det sätt du skriver om din vardag på. :-)
Ser att vi delar samma kärlek för spindlar. Yakk!
Ha det fint.

nurseblog sa...

sandra: Hej och välkommen hit!
Tackar.
Hehe ja de är riktigt otäcka fast de inte är speciellt stora alla gånger ;)
Ha en fin helg!