onsdag 13 augusti 2008

fel rum

Vi har en rätt rå men hjärtlig stämning på jobbet =) En av de lite äldre underskötarna brukar alltid skylla på mig om nåt ser lite rörigt eller skräpigt ut, eller om någon patient har försvunnit eller så ;) Hehe blev redan tidigt på morgonen beskylld för att ha slängt ett helt berg av tvättsäckar och soppåsar utanför rummet där jag stod och jobbade.. gav igen förstås =)
Sedan bar det sig inte bättre än att jag skulle gå på ett larm, 0ch han kom knallande strax efter mig.. och såg när jag råkade låsa upp visningsrummet (för avlidna) istället för akutrummet :/
Har aldrig hänt förut..får skylla på att jag sov alldeles för lite inatt eller nåt...
Han bröt förstås ihop av skratt och berättade genast för resten av larmteamet att jag inte trodde på någon positiv utgång för den här patienten...
Behöver jag ens berätta att eftermiddagen blev tuff för mig... ;)
Nu flinar han glatt så fort han får syn på mig och jag kommer nog att få det jobbigt framöver...

Vår kollega som bakar överraskade oss idag igen med nya mästerverk =)
Supergott förstås. Vi fattar inte hur han hinner och orkar bara..

Är riktigt trött nu och har dessutom fått lite ont i halsen och huvudvärk :(
Och jag som har massor att göra imorgon, plus att jag tackat ja till att jobba natt då också..
Tror det blir bra om jag får sova lite...
Ska bara krypa upp i soffan och se lite film först =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den var riktigt KUL. Skulle faktiskt inte vilja veta *blink* om jag kom in på larm att Ni först öppnat och kollat visningsrummet...

Och hade jag sett dig öppna "fel" rum lovar jag att jag aldrig skulle trackat dig någoat alls *håller fingrarna i kors*

Hehe...

nurseblog sa...

joacim: Hej och välkommen hit!
Hehe nej det är väl bäst att hålla tyst om såna saker antar jag ;)

Vilken tur att du inte såg mig öppna rummet då med andra ord =)
Haha har det tufft nog på jobbet som det är :D
Ha en fin dag!