onsdag 20 augusti 2008

Tågkrångel

Har väntat på den här veckan hela våren och sommaren..
Veckan när tågtrafiken skulle köra igång igen och det eviga tröstlösa bussåkandet skulle vara över och förbi... Vet inte varför jag inbillade mig att det skulle funka den här gången.
Vis av erfarenhet som jag trots allt är, borde jag väl ändå förstått att det kommer vara minst lika mycket problem i fortsättningen också..
Tågen har inte gått i tid en enda gång när jag rest sedan de körde igång trafiken i måndags.
Det är signalfel hit och tekniska fel dit, tåg som är sena av oklar anledning och tåg som är sena för att dörrarna inte gått att stänga :/ Ikväll ingen information överhuvudtaget. Anslutande tåg inväntade inte det försenade tåget heller utan hade gett sig av. Om det nu ens gick. Vem vet, det kan ju ha varit inställt också :/ Blev nästan en timme sen hem :(
Visade sig att det var väldigt mörkt på hemvägen. Vet inte om det sparas in på gatubelysningen eller nåt... Tur att jag har ficklampa i mobilen =)

Persienngubben hade ringt typ fem gånger under dagen. Och lämnat meddelande om att jag skulle ringa upp för att boka tid.. Behöver han pengarna tro =) Börjar bli orolig att han missuppfattat min beställning och kommer dragandes med persienner i rent guld =D

Trodde för ett tag att det skulle bli rätt ensamt ett tag framöver med bara jobb och plugg, men det visade sig att jag hade fel =) Verkar som att det blir en del annat också. Har en stående inbjudan till en god vän som bor på landet :) Hehe han har lovat att bjuda på massor med vin och bra musik om jag bara pallrar mig iväg =) Tror det finns en del klappvänliga djur där också, om jag förstått det hela rätt ;) Verkar dessutom vara fest på gång på jobbet =)

4 kommentarer:

Nollan sa...

Det verkar inte riktigt vara meningen att du ska åka kollektivt :(
Positivt dock att du visade dig ha fel på det sätt du gjorde - klappvänliga djur, massor av vin och musik låter helt okej. Och fest är nästan alltid kul!
Ha en riktigt bra kväll och morgondag!

Minaya sa...

Hej.. ramlade över din blogg, ville bara säga att Cool idee att blogga om ditt jobb.. Att inte jag kom på det. Jag är själv sjuksköterska.. :-) Fortsätt så..

:-)

/htttp://minaya.blogg.se

nurseblog sa...

nollan: Hehe nej jag börjar allvarligt fundera på om jag ska anställa en privatchaufför =) vore riktigt skönt att åka till jobbet i limousine istället =D
Ha en riktígt fin helg!

nurseblog sa...

antonia: Hej och välkommen hit! Vad kul, tackar. Ska kolla in din blogg snart :)
Hoppas du får en bra helg!