tisdag 12 augusti 2008

Möten

Mötte hajfiskaren idag igen på bussen =) Riktigt trevligt sällskap att starta dagens äventyr med.
Visade sig att han och hans fru snart skulle ge sig ut och resa igen, den här gången skulle de åka långt upp till ett ställe där man fångar lax med håv :) Sedan kom vi in på mer dystra samtalsämnen som andra världskriget och förintelseläger och lite annat :/
Tror det var mitt fel dessvärre för jag sade att jag precis sett "Band of Brothers" men blivit snuvad på slutet :( Då berättade han att han sett Auschwitz och hur jobbigt det hade varit.. Jag hade ungefär samma upplevelse när jag besökte Teresienstadt. Hur skrämmande det var att se det i verkligheten. Och höra historierna om vad som försiggått bakom murarna.

Tror det hade varit bättre om vi hållt oss till att prata fiske :/
Hade svårt att värja mig mot alla sorgliga livsöden jag mötte under kvällen... f-n vad orättvist livet kan vara ibland.. blev dessutom påmind om en kollega jag jobbat med som dog för ganska precis ett år sedan. Tror fortfarande jag ska möta henne en morgon glatt leende vid stationen i väntan på tåget.. Fast jag vet. Minns fortfarande vårt sista samtal.
Grymma, grymma värld.

Förseningar i trafiken på hemvägen på grund av skadegörelse. Bussen väntade som tur var =)
Visade sig att det regnade in i bussen :/

Ska snart upp igen, börjar tidigt imorgon :(

Inga kommentarer: