söndag 10 augusti 2008

Söndag kväll

Har haft en riktigt bra helg trots lite tråkväder. En perfekt slöhelg faktiskt.
Sett en massa bra film, ätit god mat och haft helt underbart sällskap.. =)
Kan inte begära mycket mer av en ledig helg ;)
Blev väckt en natt av att en tavla trillade ner.. Den föll inte ljudlöst direkt, för att uttrycka det hela milt :) Jag blev så rädd att jag skrek högt och trodde min sista stund var kommen, tills jag förstod vad som hänt.. Tur att man har ett någorlunda starkt hjärta iallafall, som klarar av en del påfrestningar ;)

Märkligt dock och en smula orättvist att man bara tycks bli ännu tröttare om man slappar en helg :/
Borde ju annars vara det perfekta sättet att ladda batterierna på inför en tuff arbetsvecka..
Fast det kanske man gör ändå, bara det att det inte märks så tydligt samma dag, det kanske visar sig dagarna efter...
Vem vet, jag kanske skuttar upp ur sängen i morgon bitti alldeles fulladdad med energi.... fast just nu känns det inte så, direkt... fortsätter nog söndagkvällen i samma anda som resten av helgen och lägger mig och läser en bok eller nåt ;)

Idag har det varit hur mysigt som helst, önskar att dagen vore lite längre bara.. Fattar inte att det är måndag imorgon igen :/ Hade gärna varit ledig en dag till... eller två, till och med ;)

Klart att det skulle börja regna när jag klev av bussen nu på eftermiddagen.. Men var på så gott humör att det inte gjorde mig ett dugg =)

4 kommentarer:

Nollan sa...

Låter som en bra helg! Det är skönt att bara ta det lugnt med lite film eller en bok och god mat ibland. Har man dessutom underbart sällskap så blir det ännu bättre. Sedan kan man ju känna sig lite seg efter sådana helger, men jag tror nog att de ger en del återhämtning trots allt!
Ha en bra kväll och bra start på veckan!

nurseblog sa...

nollan: Det har varit en jättebra helg =) Tror också att såna här slöhelger ger en hel del återhämtning trots att det inte känns så just nu ;)
Tack detsamma!

Unknown sa...

Slöhelger är jättehärliga, och har man dessutom underbart sällskap att dela dem med så är de ju bara jättebäst! =)

nurseblog sa...

b-flat: Håller med ;) En slöhelg med underbart sällskap kan inte annat än bli hur bra som helst =)
Hoppas din helg varit lika bra!