lördag 23 augusti 2008

Fredag

Igår var det rätt dramatiskt på jobbet. Visade sig att en av mina patienter brutit en halskota och var tvungen att stabiliseras fort. Stackaren hade snubblat hemma :/ Otroligt hur vissa kan kliva helt oskadda ur helt demolerade bilar och andra snubblar över en tröskel och slår halvt ihjäl sig..

Tror jag har jobbat alldeles för mycket den senaste tiden. Märker att det blir svårare och svårare att hålla distansen till jobbet, mycket går raka vägen in och berör mig alldeles för mycket.
Tur att jag är ledig i helgen åtminstone =) Och nästa helg också för den delen =D.

Någon satte på os- sändningarna på några datorer bakom disken igår =) Vi var ju tvungna att se Klüft förstås.. Det visade sig att bara en person hann se nåt iallafall, det var helt enkelt för mycket att göra :/
Träffade en kompis efter jobbet och drack lite öl på en uteservering.. Känns som man får passa på att sitta ute medan tid är, snart är det säkert alldeles för kallt för såna aktiviteter :(

På tåget på väg hem var det en envis geting som surrade ilsket runt mig. Fattar inte, sover de aldrig de där otäckingarna ?? Hur som helst var det lite roligt, för den flög upp i lampan i taket och så plötsligt föll den ner som en sten på golvet. Vet inte om den tappade balansen där uppe eller nåt... Sedan låg den och kravlade en bra stund nedanför mina fötter, jag funderade ett ögonblick på att sparka bort den, men vågade inte ifall den skulle stickas ;)

Visade sig att det var en patient på tåget. Kom och frågade om någon medicinering :/
Hehe vet inte om jag gav något vettigt svar för jag var jättetrött och inte helt nykter heller för den delen ;)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Har ingen aning om i vilken mån getingar har dater med John Blund; kanske är någonting man kan forska om...
Du måtte ha någonting som di små vännerna gillar eftersom de så gärna vill åka tåg tillsammans med dig.

Du kanske kan skriva upp konsultationen på tåget som övertid...

nurseblog sa...

b-flat: Hehe du kanske skulle börja forska i ämnet =) Lovar att läsa din avhandling ;)

Ska testa det i fortsättningen, vore bra om jag kunde utnyttja tiden på tåget lite bättre faktiskt =) Ta lite blodtryck och så kanske..och tjäna lite pengar även under resan :D