onsdag 6 augusti 2008

Tid

Märkligt hur fort tiden kan försvinna ibland. Och hur långsamt den passerar vid andra tillfällen.
Trodde jag hade gott om tid på mig imorse. Måste ha rört mig i snigelfart på väg till jobbet eller nåt, för när jag väl kom fram visade det sig att jag var tvungen att stressa för att hinna byta om..och ingen tid blev det över för kaffe heller :(
Hehe som tur var hade jag redan druckit kaffe på morgonen =) hade kunnat bli en riktigt tuff dag annars..

Vi har en kollega på jobbet som är hur duktig som helst på att baka. Och han brukar överraska oss ibland med något mästerverk :) Idag var en sån dag. Det talas om hans bakverk i dagar efteråt.. Och det blir ett väldigt spring fram och tillbaka ut i fikarummet när ryktet går om att han har bakat =) Senast hade han bakat någon chokladtårta av något slag, folk var helt lyriska när de talade om den.. jag hann inte smaka tyvärr :(

Ska upp hur tidigt som helst imorgon bitti (nästan mitt i natten alltså) så jag borde egentligen ligga och sova nu.. Men tiden har visst försvunnit lika fort nu på kvällen som imorse :/
Är nog inte speciellt synd om mig iallafall, för sedan är jag ledig i tre hela dagar.. nästan som en hel liten semester ;) Önskar verkligen innerligt att solen och värmen kommer tillbaka i helgen..

Har inte vågat säga nåt tidigare, men jag har träffat någon =)
Och han är bara hur fin som helst.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Det kanske var för att du drack kaffe hemma som du blev så sen...=)

Nollan sa...

Kul - grattis, eller vad man nu säger i dylika sammanhang :)

Hoppas du kom upp som du skulle idag och får en bra dag! Så hoppas förstås även jag på lite mer sol och värme till din ledighet!

Alla smutsiga detaljer sa...

Way out west? Grinderman? Nick Cave? Vad hände?

nurseblog sa...

b-flat: Hehe =)

nurseblog sa...

nollan: Tack snälla :)
Vädret var ju inget vidare i helgen, tyvärr.. Men har slöat och haft det riktigt bra trots allt =)
Hoppas du haft en fin helg du också och att du får en riktigt bra dag imorgon trots att det är måndag!

nurseblog sa...

alla smutsiga detaljer: Nick Cave, ja.. fattar inte hur jag kunde missa det :/ Är antagligen läge för en minnesutredning för mig snart... :(
Ha en fin kväll!