torsdag 28 augusti 2008

Föreläsning dagen lång

Har suttit och lyssnat på en helt suverän föreläsning hela dagen idag.. Samma föreläsare hela dagen.. Kombinationen av ett ämne som fascinerar mig och en riktigt rolig och intressant föreläsare gjorde att jag inte skulle ha tvekat att stanna kvar ett par timmar till om han hade fortsatt =)
Hehe annat var det igår, då fick jag kämpa för att hålla mig vaken och för att låta bli att kolla på klockan alltför ofta.. Det ser ju inte så bra ut, direkt :/ Men det var vansinnigt svårt att sitta och lyssna på en monoton bibliotekarie precis innan lunch om hur man skulle söka vetenskapliga artiklar och knåpa ihop sökord i databaser... hallå, been there, done that.. Sedan fick vi papper för säkerhets skull där allt hon sagt fanns beskrivet. Ifall vi inte skulle fatta, kanske...

Tog på mig ett extrapass på lördag, av ren barmhärtighet, förstås.. ;)

Verkar som om mamma har fullt upp med sin kattunge =D
Den har inte fått nåt namn än men det kan hända att det blir ett jag föreslog.. bara det att min mamma hörde helt galet... hehe kan bli riktigt roligt om hon tar det namnet =)

2 kommentarer:

Nollan sa...

Bra föreläsare gör nästan hela skillnaden, då är ämnet av mindre betydelse. Och jag håller med - föreläsningar om databassök är rena döden. Det är de redan första gången... och inte blir det bättre andra och tredje :( Undrar om det beror på att biblotikarier generellt är dåliga föreläsare eller är ämnet oåterkalleligt dötrist?
En bra helg tillönskas, trots extrapasset!

nurseblog sa...

nollan: Jo det är verkligen a och o om föreläsaren kan sin sak eller inte =)
Hehe undrar om det inte beror på den olyckliga kombinationen ;) Var nästan tvungen att gå ut under pågående föreläsning men lyckades hejda mig =)
Tack detsamma!