torsdag 14 augusti 2008

Persienngubben

Imorse när jag hade kunnat sova ut för en gångs skull vaknade jag förstås jättetidigt :/
Försökt somna om men det var helt kört.. Blir lite stressad av det med tanke på att jag ska jobba natt.. Brukar ha svårt att sova på dagarna när jag jobbar natt så jag brukar försöka sova så länge jag kan på morgnarna istället.. Men det går nog bra ändå skulle jag tro.

Persienngubben dök verkligen upp imorse =) Han ringde innan och då tänkte jag att nu är det väl bil- eller busskrångel eller nåt liknande.. Men det visade sig att han glömt någon mapp hemma och bara ville kolla om jag hade ett måttband.. Och det har jag ju förstås.
Han var riktigt rolig, pratade och skämtade hela tiden. Visade sig inte vara så lätt att välja färg på persiennerna heller.. Svart blev jag avrådd ifrån för då kan tydligen hela fönstret sprängas om solen ligger på för länge :O Hehe vågade inte riskera nåt sånt förstås :)
Det tog en stund innan jag bestämde mig, fick höra en hel del om hans jobb på en begravningsbyrå och om hur han monterat in persienner i guld hos någon familj.. Han hade försökt avråda men de envisades. Och det hade tydligen blivit riktigt snyggt..
Jag valde någon matt silverfärg till slut.

4 kommentarer:

Nollan sa...

Nu kanske du kan få sova på morgonen, med persienner som stänger ute ljuset ;)
Ha en bra kväll!

Anonym sa...

Låter som ett bra val!

nurseblog sa...

nollan: Ja ska bli skönt med ordentliga persienner, men de är inte installerade än :/ Han bara mätte fönstret.. Är väl bäst att inte ropa hej förrän man är över bäcken antar jag ;)
Ha en riktigt fin fredag!

nurseblog sa...

joacim: Hehe jo tror det kan bli snyggt =) Han försökte övertala mig att skaffa några som var svarta på insidan och vita på utsidan men jag stod på mig :)
Ha det gott!