söndag 17 augusti 2008

Ny dag, ny dialekt

Vågar knappt berätta om det, men idag när jag gick för att ge smärtlindring och sätta nål på en man med enorma ryggsmärtor, fick jag frågan om jag kom från jämtland... :/
Jag kunde bara inte hålla masken, så jag började skratta och berättade om att jag blev tagen för att vara finländare igår.. och förklarade att jag aldrig satt min fot i jämtland.. Vid det laget hade medicinen börjat verka också, så mannen kände sig lite "hög" berättade han för mig och skrattade han också. Och inte så lite heller.. han skrattade så att tårarna rann när han sade att jag nog inte ens visste var jämtland låg =) Såna förolämpningar svarar jag förstås inte på ;)
Måste helt enkelt vara halsinfektionen som ställt till det så för mig ;)
Får diskutera saken med någon läkare imorgon bitti =) Så här kan det ju inte fortsätta...

Var mycket att göra hela dagen.. inte en lugn stund, och ändå tyckte jag tiden sniglade sig fram..

4 kommentarer:

Unknown sa...

Steget är inte långt från Mumintrollet till Dunderklumpen...! =D

"Jej e Dunderklumpen..." *nynnar med ett litet småleende*

Nollan sa...

Tänk inte visste jag att du hade så många dolda talanger :D
Så borde du ju få lite bonus för att du roar dina kollegor så - fungerar säkret som friskvård!

nurseblog sa...

b-flat: Hehe fattar inte grejen med dunderklumpen men antar att det är jämtländskt då eller nåt ;)
Blir ju riktigt allmänbildad på det här sättet..

nurseblog sa...

nollan: Haha det var ingen dum idé med tanke på den underhållning jag bjudit på den sista tiden.. Får ta upp det på nästa lönesamtal ;)
Borde kunna ge ett ordentligt påslag på lönen =)