måndag 25 augusti 2008

Måndag i trafiken

Kom försent till jobbet. Inte speciellt mycket försent, men tillräckligt för att vara irriterande.
För jag var ute i god tid, vilket man inte med bästa vilja i världen kan påstå att tågen/bussarna var/är.. Fattar inte riktigt vad problemet är. Hur det ideligen kan uppstå signalfel och dörrfel och allt vad de skyller på :/
Imorse var tågen försenade. Nu på kvällen var de inställda :( Igen. På grund av signalfel.
Så det blev till att åka buss. Den här gången med en rent av livsfarlig chaufför.. Folks väskor for åt alla möjliga håll och några blev åksjuka :/
En stackars tjej kom och satte sig brevid mig efter att ha rusat fram till chauffören mitt under resan; visade sig att hon satt sig på fel buss trots att hon frågat busschauffören när hon klev på om han stannade vid hennes station... Så hon fick ringa sin man som skulle komma och hämta henne. Vid ändhållplatsen eftersom det var en direktbuss och chaffisen vägrade stanna någon annanstans och släppa av henne :/ Hon var minst lika irriterad som jag av trafikkrånglet, hon funderade allvarligt på att byta jobb för att slippa ifrån resorna. Börjar bli lite jobbigt att det aldrig fungerar som det ska..

Mötte en god vän som jag inte sett på evigheter på jobbet idag =) Tack och lov var det en ovanligt lugn kväll så jag hade tid att prata en stund :)

2 kommentarer:

Fredriksson sa...

Det är tur att jag kan cykla till jobbet för det känns som lokaltrafiken alltid krånglar.

nurseblog sa...

fredriksson: Hej och välkommen hit!
Hehe låter hellyxigt att kunna cykla till jobbet =)
Och det ska vara nyttigt också, har jag hört :D