torsdag 8 maj 2008

Kunde inte sova inatt. Så typiskt, visste ju att jag måste upp i ottan, men kom hem rätt sent igår. Det går ju inte bara att hoppa i säng det första man gör direkt. Nej, istället piggade jag på mig och var klarvaken större delen av natten. Sov högst tre timmar. Konstigt nog har det varit en jättebra dag iallafall. Har gått på larm större delen av dagen. Och kommit överens med alla möjliga apparater och maskiner. Borde kanske ha köpt en lott på hemvägen.

Annars är det märkligt det där med sömnen. Jag har aldrig problem att somna annars, men ska jag upp tidigt är det bara kört. Speciellt som jag bor en bit utanför Stockholm och är tvungen att gå upp typ mitt i natten när jag börjar sju. Tur att det är ljust nu på morgnarna. Och ännu mer tur att vi jobbar skift, tycker det är rätt bra med kvällspass. Nu sedan jag bytte jobb slipper jag nattpass, vílket jag är glad för. Inte för att det var svårt att hålla sig vaken, det var inget problem. Men det jobbiga kom dagen efter, speciellt efter flera nätter i rad; som att vara bakis fast utan att ha haft roligt, om ni förstår vad jag menar.

M är väl i Stockholm nu, antar jag. Utan att hälsa på sin gamle vän :( Fast jag antar att jag inte ska säga nåt; jag lyckades ju ligga däckad i influensa när vi hade en spelning inbokad uppe i skogarna nånstans i Dalarna. Men dit vågar man väl inte åka, även om man är frisk; jag har hört från en någorlunda säker källa om en björn som traskat runt utanför en vårdcentral. Fast den kanske behövde hjälp med något, vad vet jag... Björnar är lite luriga; de ser så himla kramgoa ut; man vill bara krypa in i den där lurviga famnen och mysa. Men då är det ju kört, förstås. Tur att man har så pass mycket vett i skallen att man iallafall förstår en sån sak. Men de ser så snälla och goa ut.

Bussarna kom inte imorse. Det är inte roligt klockan fem på morgonen. En annan busschaufför engagerade sig, det hela slutade med att hon fick köra oss istället. De två busschaufförer som skulle ha kommit hade enligt henne glömt bort tidtabellen (!!!). Ja, mycket ska man höra. Men det var alldeles för tidigt för att någon skulle orka bli riktigt arg. Man får hoppas de läser på tidtabellen till imorgon bitti..



Inga kommentarer: