lördag 17 maj 2008

Svindlande höga höjder

Blev en ganska så effektiv dag, trots allt. Ser riktigt hyggligt ut här hemma. I mina ögon iallafall.
Kanske inte direkt är redo för ett hemma-hos-reportage, men mig veterligen är inget sånt inplanerat under den närmaste tiden ;)

Har t om varit uppe och klättrat på stol för att byta glödlampor som behagade att gå sönder. Är en rätt stor bedrift när det gäller mig, lider av rejäl höjdskräck och får för mig att jag ska ramla ner (jag vet att stolar inte är så höga och att man typ måste drabbas av en stroke för att trilla av ). Det är just det att man måste släppa bägge händerna för att stå och skruva på den där kupan... Det gick bra den här gången. Också. Jag måste nog söka hjälp för det där..

Skulle aldrig falla mig in att åka fritt fall på grönan. Hellre dör jag..

Blev lite improviserat vid pianot, fick en del låtidéer, men ingen färdig låt.
Känns för lite med bara en dag ledigt. Får hoppas på en lugn dag imorgon. Men kanske bäst ändå att inte ha några förväntningar alls, med tanke på hur den här veckan varit =)

Borde antagligen ligga och sova nu.. Eller nåt. Ska ju upp rätt tidigt imorgon :(

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Skönt att få lite gjort. Jobbigt med höjdskräck på en stol förstås :) men starkt att fixa det ändå.
Hoppas på bra och lugn dag imorgon :)

Alla smutsiga detaljer sa...

Hm, spindelfobi och höjdskräck på stol. Jag skulle inte heller åka fritt fall men i ditt fall verkar det vara värre än så.
I övrigt fick jag också städat.

nurseblog sa...

beerbelly: Känns alltid bra efteråt när man gjort nåt man är rädd för. Var en lugn men inte speciellt bra dag idag. Hoppas din har varit bättre!

Ha det gott!

nurseblog sa...

alla smutsiga detaljer: Jo, jag har det verkligen inte lätt ;)

Bra att du också fick städat! Bara man kommer igång brukar det flyta på..

Hoppas du har en bra helg!