fredag 16 maj 2008

Nattsvammel

I hopp om att få lite sympati berättade jag för mamma om min morgon i duschen. Men det hade jag inget för; hon började asgarva! Och sedan kommentaren; "du stängde väl av duschen"?
Klart jag gjorde. För visst stängde jag av den, vilken dum fråga! Eller hur var det nu? Plötsligt blev jag osäker. Tack för den. Var redan på väg till jobbet, kunde inte vända om och kolla. Hela dagen väntade jag mig ett samtal om att min lägenhet var översvämmad. Och att jag dränkt någon granne eller nåt. Men inget samtal.

Det var alldeles torrt på golven när jag kom hem. En aning stökigt bara, förstår inte varför..

Första dagen efter inskolningen på jobbet. Skönt. Ska inte behöva gå på larm i början, är det sagt. Men jag vet ju hur det är, jag drar till mig alla riktigt dåliga patienter. På mitt förra jobb slog det aldrig fel. Fick alltid mycket att göra. Till slut blev det ett stående skämt. Vet inte varför det är så. Lika bra att inte veta ;)
Så förstås; koordinatorn kommer och säger att jag ska vara larm 2. Dvs om det går ett andra larm när det jobbas på första larmet. Och det blev det förstås. Trafikolycka. Blev lite stressad, men det gick bra för patienten.

Har en kollega som fått en "vin-rad" i Frankrike i present. Sämre presenter kan man ju få ;)
Hon ska åka och hämta 60 flaskor eget vin nu till midsommar.. Kunde till och med få egen etikett på flaskorna =). De ska bila ner; kan ju bli jobbigt att flyga hem med allt vin..

Försöker att inte tänka på att Nick Cave kommer hit på lördag. Och att biljetterna tog slut på två röda. Och att jag inte har någon biljett.
Snälla, är två kvällar för mycket begärt? En större arena kanske?

Hoppas ni får en riktigt fin fredag!

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe inte snällt att fråga sådant. Har du stängt av kaffebryggaren, duschen, spisen =)
Nej håller med. Om jag får reda på vem som stökar ner hemma så ska vi ha ett allvarligt snack.
Oh vin-rad visste jag inte ens att man kunde köpa. Riktigt cool.
Kul att det gått bra på jobbet. Roligt med nytt också det vill jag med ha :)

Ha en superfredag idag!

nurseblog sa...

beerbelly: Hoppas bara kollegan delar med sig- man borde ju få smaka?

Riktigt sur på den som stökat ner här hemma; måste ägna en del av dagen till att diska och sånt :(

Men är ledig idag. Skönt =)

Ha en bra dag på jobbet (hehe..)
Kram

beerbelly sa...

Tackarrrr :)
Klart du ska få smaka. Man kan nästan säga att du är delägare i vinet?
Du har ju gjort kollegan till vad han/hon är idag :)
Ha det skönt med ledig dag (mutter)!