söndag 18 maj 2008

Oväsentligheter

Har insett att mina sovmorgnar i nästa vecka ryker. Ventilationsgubbarna ska ha tillgång till lägenheten från kl 07 på morgonen hela veckan.. Har lämnat nyckeln nu ikväll. Inte så kul att ligga och sova och det ramlar in en massa killar som ska fixa och dona i varenda rum. För att inte tala om att hoppa in i duschen.. Det ska bytas nåt därinne också. Får nog pallra mig upp tidigt..
Men det blir säkert jättebra när allt är klart.

Nick Cave fick förstås strålande recensioner. Var tydligen en av hans bättre spelningar. Och Bad Seeds hade han med sig. Spelade visst en del äldre låtar också.. Nästa gång ska jag tälta utanför i flera veckor, jag bara ska ha en biljett!

Har varit en rätt så bra dag; det har diskuterats resor till solen mellan patienterna.. Främst då Rom. Alla som varit där var fullständigt förälskade i staden. Enda problemet var shoppingen för de som åkte med sina män.. En tjej hade försökt placera sin man på en piazza, så att hon kunde få gå och shoppa i lugn och ro, men han vägrade, skulle absolut följa med. Sedan tröttnade han förstås, stod och trampade utanför butikerna och stressade så att hon inte kunde shoppa i lugn och ro. Blev riktigt shoppingsugen =)

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Inte så kul att chansa på sovmorgon men spännande :)
Borde kunna sätta en lapp på dörren. Ej före kl...

Förstående kvinna som ville ge mannen lugn och ro istället. Fattar inte vad han tänkte som följde med. En bok, en espresso och efter en stund ett glas vin. Det låter klart trevligare.
Ha en bra kväll!

nurseblog sa...

beerbelly: Tanken slog mig att jag kanske skulle chansa ;) Får väl se hur trött jag är...

Förstår inte heller vad han tänkte; kanske ville kolla så att hon inte shoppade loss helt hysteriskt. Som om han hade kunnat förhindra det ;)

Tack detsamma!

Alla smutsiga detaljer sa...

Eller så blir det jätteroligt att chansa på sovmorron. Efter att ha levt med hantverkare i huset i 6 månader (stambyte) vet jag att de blir mest generade...
Läste Nick Cave-resentionen i DN - jag fattade ingenting av den. En av de mest pretantiösa resentionerna jag läst.
Tips nästa gång om du missar tältandet - det finns ALLTID biljetter på Blocket eller Tradera.

nurseblog sa...

alla smutsiga detaljer: Tack för tipset! Hade inte en tanke på det, tyvärr :(

Jobbigt med stambyte! Ja, gäller det sex månader kan det inte tas någon hänsyn till generade hantverkare =)

Ha en fin kväll!