torsdag 22 maj 2008

Kloka råd

Har tackat ja till att jobba på lördag också. Skulle få riktigt bra betalt =). Fast jag ångrar mig lite nu, känns inte alls lockande :(
Lite tröst är att jag köpt en ny bikini som var hur fin som helst. Var ju soligt idag, men inte speciellt varmt de korta stunder jag vistades utomhus. Inte läge för bikini riktigt än, alltså.

Önskar jag hade en personlig kock som lagade fantastiska middagar åt mig när jag kom hem. Han kanske kunde diska också ? Vore underbart.

Vet inte vad som hänt den här veckan, men jag missade min favoritserie. Totalt. Kan ju inte skylla på värmen.. Är utarbetad kanske ;)

Trött idag. Önskar livet var lättare, roligare. Önskar jag snott med mig katten hem ikväll ;)

Fick råd av en kvinna i femtioårsåldern idag. "Lev hela ditt liv innan du blir så gammal som jag, för vid femtio är allt slut. Gör allt du vill göra innan dess. Sedan ger kroppen upp och du orkar inte resa eller göra någonting alls."
Eeh.. jaha...tack.. :/

Hoppas ni får en härlig fredag!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Dumheter! Livet tar inte alls slut vid 50. Det är då det börjar! Det säger i alla fall min mamma - och titta bara på henne. Hon är 75 och ångar på fortfarande som hon skall.
Okay då; det går kanske lite långsammare än förut. Men det går i alla fall framåt! =)

beerbelly sa...

Hehe vilken munter kvinna. Min morsa är betydligt äldre och reser mer nu än någonsin.
Bikini bild då kanske? =)
Ja en personlig kock, städare, tvättare(? kläder alltså) är nog det som jag skulle bwehöva först. Sen kan jag kolla på att anställa någon som gör mitt jobb med :D

Tack. Hoppas du får en bra dag med!
Kram

Alla smutsiga detaljer sa...

Vid 50 - ja jävlar, då tänkte ju jag att det skulle börja....

nurseblog sa...

b-flat: Precis!
Härligt att din mamma är så pigg :)

Ha det gott!
Kram

nurseblog sa...

beerbelly: Jo, en riktig muntergök. Hon såg inte alltför glad ut heller, kan jag säga..

Bikinibild, hehe... Den som väntar på något gott... ;)

En allt-i-allo som fixar och donar vore perfekt; så man får lite tid över till att leva också..
Trodde du redan hade ordnat med tvätthjälp =)

Att anställa någon som gör ens jobb är en lysande idé!
Ha en superbra fredag!
Kramar

nurseblog sa...

alla smutsiga detaljer: Det var vad jag också hoppades på...