lördag 31 maj 2008

Vinsten

En stor dag i all sin enkelhet. För första gången i mitt liv har jag vunnit på hästar!!!
Skam den som ger sig, eller vad är det man brukar säga... Fast i ärlighetens namn måste jag erkänna att det inte var min egen finurligt komponerade rad som gav utdelning, utan det var harrys förtjänst. Och ändå har jag ett så bra system.. Bäst att inte avslöja hur jag går till väga, ifall någon får för sig att knycka mitt tillvägagångssätt ;) Högst vetenskapligt..

Och vinsten då?? Ja, jag får väl vänta med att köpa den där paradisön ett tag till...

Jag vann hela 18 kr. Men en vinst är en vinst, så ser jag på saken =)

Tror att Herr Dator och jag börjar förstå varandra lite bättre, eller så börjar han helt enkelt ge upp sina försök att få bestämma själv.. Tur är väl det, för annars hade jag varit tvungen att byta ut honom (tror jag har hotat med det ett antal gånger också).

Jag ska få en ny herre i huset... En kurzweil. Hur fin som helst. 88 vägda tangenter. Lika stor som gamlingen som gått sönder men med mer möjligheter. Miljoner finesser som antagligen tar år att lära sig.. Kommer till Sverige först andra veckan i juni. Räknar ner dagarna tills dess, har spelat på pianot idag men vill ha en synth. Nu!

Verkar dessutom vara spelning på gång =)

Har suttit i telefon en del under kvällen. Ska gå ut och käka med en tjejkompis på onsdag. Har utbildning i gipsteknik innan dess, så jag hoppas att jag inte blir helt ingipsad. Kan ju se lite märkligt ut isåfall. Som tur är jobbar hon också inom vården och är väldigt förstående..

Har fått lite gjort här hemma under dagen, alltid lika skönt när det är avklarat..

Känns dock som att dagen gått alldeles för fort, som vanligt då..

Men så är det väl med livet i stort också.

Har fångat någon konstig insekt under ett glas, de funkar väldigt bra som insektsfälla..
Den får väl härda ut där till imorgon bitti, då ska jag ta mod till mig och få ut den på något sätt. Papper under funkar inte, det har jag provat förut; pappret viker sig lätt och vips så ligger insekten och sprattlar på foten eller nåt :(
Kartong brukar gå bra. Ibland lever de inte ens dagen efter, det brukar jag få dåligt samvete för, men tyvärr. Jag går inte ut med den ikväll. Så är det bara.

Hoppas ni haft en jättefin lördag!

8 kommentarer:

beerbelly sa...

18 mer än vad jag vann på lotto :(
Räcker precis till nötter (nöt) kanske..
Spännande med spelning. Du får lägga ut något på bloggen?
Insekter har ingen direkt plats i stan..
Hoppas den är lagom slö imorgon.
Ha en super söndag!
Kram

nurseblog sa...

beerbelly: Jaha, då får vi väl helt enkelt dela på en jordnöt.. Ölen kanske du kan sjunga ihop till? Kan bli riktigt roligt ;)

Planer finns på att lägga ut musik på bloggen; så fort herr synth kommit på plats och jag får allt att funka som det ska..

Nej, tycker de ska hålla sig borta;)
Den är rätt så pigg för tillfället, försöker att inte titta så mycket..
Kramar

nurseblog sa...

beerbelly: just det, glömde;
Tack. Hoppas du får en super söndag du också!
Kram

beerbelly sa...

Turligt nog kan jag nog lösa både öl och jordnötter utan "sång". Det vore nog ett säkert sätt att bli portad ganska snabbt.
Kram

Unknown sa...

Tänk om jag också hade fått något gjort här hemma under dagen. Är så dålig på det...:/

Vill också vinna på någonting. Det där med Lotto kanske är någonting man skall börja satsa på...

Papper är inte bra att ha under glas med insekter i. Ta ett vykort eller någonting som är lite styvare så skall du se att det går bättre.

nurseblog sa...

beerbelly: Nämen...hehe ingen sång? Inte ens en liten liten trudelutt? ;)

Ha en jättefin dag i värmen!
Kram


b-flat: hehe vinna är alltid roligt ;)
Synd att det händer så sällan bara..

Vykort är för små. Jag måste ha nåt större :) Tog en stor kartongbit istället =)
Ha en bra söndag!
Kram

Unknown sa...

Sade du inte att du hade fångat insekten under ett glas? Hur stora är de, om man får fråga, när du inte kan täcka mynningen med ett vykort? *garvar*

nurseblog sa...

b-flat: hehe insekten kanske inte var jättestor men man vill ju ha lite utrymme tillgodo... Ifall den börjar kravla och ha sig ;)