söndag 11 maj 2008

Nattuggla

Har varit ganska så effektiv under dagen, har planterat och fixat på balkongen. Kanske inte nådde upp till min vision om en egen oas direkt, men dock. Det finns några små plantor därute. Och de lär väl växa till sig så småningom och sprida väldoft omkring sig. Får jag hoppas. Kan ju ha råkat skaffa doftlösa blommor också, det finns ju såna. Fast de borde egentligen förbjudas =).

Höll på att tappa synten i golvet idag, det hade just varit snyggt. Hade glömt att den var så tung. Eller glömt och glömt, jag kånkar ju inte runt på den så ofta.. Fick för mig att den kanske plötsligt skulle fungera nu när den fått vila upp sig lite (jag vet; helkorkat!) men det gjorde den ju förstås inte. Men det var värt ett försök iallafall. Har hunnit njuta lite i solen också och fått lite färg. En underbar dag.

Vet vad jag vill ha. Ett liv fullt av skratt, kärlek, glädje, närvaro, passion och en massa underbara möten med människor. Och en del annat också.. Det är väl inte för mycket begärt? ;)

2 kommentarer:

beerbelly sa...

Kul med planterat och klart. Hoppas du får njuta lite av det jobbet idag.

Äh korkat vet jag inte att testa synten. Inte troligt förstås men som du säger värt ett försök. Du får lägga ut någon låt framöver tycker jag. Det var underbart igår. Idag är det frukost ute så den här dagen blir nog fin med.
Låter som ett bra recept på liv också :). Nej det är inte för mycket begärt men ändå inte lätt att få.
Hoppas du får det gött idag!

nurseblog sa...

beerbelly: Låter som en härlig start på dagen med frukost ute i det gröna!

Har planer på att lägga ut låtar, ska bara få allt att funka som det ska. Idag har jag inga andra planer än att njuta av solen =).