tisdag 27 maj 2008

Tisdag

Vaknat upp på strålande humör, vilket är en smula märkligt. Kanske i ren glädje över att måndagen är över och förbi för den här gången ;)

Laddar med extra mycket kaffe nu på morgonen. Vem vet när man får chans till en ny kopp..

Råkade gå lite fel på jobbet igår när vi skulle tillbaka med britsen efter att ha lämnat av en patient till operation.. Det föranledde stor munterhet hos killen som gick med mig :/
Folk verkar tro att jag har dåligt lokalsinne.. Förstår inte vad de fått det ifrån..
Har en kompis som vill utrusta mig med gps när vi ska träffas och fika. Som att jag skulle gå vilse =)
Har hört talas om folk som kan känna vart norr och söder är. Känna. Hur går det till, om jag får fråga? Kan man lära sig det?
En sak är säker. Jag går aldrig ut i skogen ensam. Och det är inte bara för att det kan lura nån skogsmulle i buskarna ;)

Ha en superfin tisdag!


7 kommentarer:

beerbelly sa...

Strålande humör låter ansträngande =)
Kaffe är bra gott. Får ladda men kopp till bums tror jag.
Hehe tur att ni gick vilse efter att patienten lämnats. Hamnade han på rätt plats tro..
Skogsmulle är nog inte så farlig som han ser ut hoppas jag. Det är klart är man en storstadstjej så är det lite skrämmande med skogen ;)
Tack. Hoppas du har det super med!
Kram

Alla smutsiga detaljer sa...

Farligt i skogen? Förutom spindlar finns det riktiga skogsmullar. Nedan ett klipp från AB

Naken löpare härjar i Borås
Flera kvinnor i Borås har drabbats av en oönskad löparkompis. Plötsligt dyker han fram på motionsslingan, naken så när som på en rånarluva.

Sen springer han bredvid den motionerande kvinnan en stund, utan att säga eller göra något, uppger Borås Tidning enligt TT.

Tre löpturer har rapporterats till polisen.

Aftonbladet text-tv
Publicerad: 2008-05-26

Det kan vara bra att veta att mossa växer på norra sidan av trädstammen.

Lisa Christensen sa...

Jag har jättedåligt lokalsinne, gått vilse i skogen, på fält, ja överallt :)

nurseblog sa...

beerbelly: Kaffe är super. Tur att jag laddade innan, hann inte med så mycket mer.

Tror att patienten hamnade rätt ;)
Första dagen frågade en patient efter utgången, och jag var tvungen att svara att jag inte visste =). Hon blev skitförbannad, trodde nog att jag ljög. Kan ju tyckas lite märkligt att inte hitta ut från sin arbetsplats =).

Har ändå en pappa som envisats med att dra med mig i skogen sedan jag var liten.. Älskar skogen, men skulle aldrig våga gå själv, för jag skulle nog aldrig hitta ut igen.. Ren självbevarelsedrift.
Ha en fin morgondag!
Kramar

nurseblog sa...

alla smutsiga detaljer: Och ormar. Glöm inte ormar.. Mötte en stor huggorm förra året.. Hur kommer man på en sån idé? Naken så när som på en rånarluva? Kanske lika bra att inte veta...

Ha en bra onsdag!

nurseblog sa...

lisa: Vad skönt att höra att jag inte är ensam!! Man kan så lätt hamna i jobbiga situationer.. Har ett flertal gånger hamnat på skumma bakgator mitt inatten när jag försökt hitta nån t-bana.. Inte så kul :(
Ha en bra dag imorgon!

Unknown sa...

Kommer du ihåg när vi skulle gå till tunnelbanan efter Mariah Careys konsert i Globen? Den gången var även jag, som har bra lokalsinne i vanliga fall, helt lost också...*garvar*