lördag 10 maj 2008

God morgon

Var uppe alldeles för länge inatt, fastnade framför datorn. Känns nu att jag sovit alldeles för lite den här veckan, men jag får väl ta en tupplur i solen senare under dagen. Just nu är jag lite taggad, har en del att fixa med här hemma. Det är inte direkt varje dag jag har energi till det, så det är väl bäst att passa på. Framförallt ska balkongen bli en skön oas. För tillfället ser det rätt bedrövligt ut, om jag ska vara ärlig. Grannen under mig har värsta trädgården, med fontän som porlar stillsamt och ljuvliga rosor som hon pysslar med allt som oftast. Själv tänker jag nöja mig med lite vackra blommor (lite enklare varianter; ingen rosenbuske) och tvätta av balkongmöblerna lite. Det räcker gott för mig. Jag har ändå utsikt mot havet, även om vattnet bara skymtar bakom all prunkande grönska för tillfället.

Hörde nyligen lite skvaller om granntanten med fontänen av en nyinflyttad granne. Kvällen han flyttade in och satt på balkongen och rökte såg han att hon hotade polisen med kniv och blev nerbrottad på marken. Han undrade vad sjutton det var för område han flyttat in i. Jag missade det där totalt, hade faktiskt gärna sett det, det är en rätt bastant dam, inte helt ung. Ser så beskedlig ut när hon går och påtar i rabatten och klappar sina katter. Ja, för att använda en kliché; I de lugnaste vatten... Jag har legat vaken många timmar på grund av att denna tant spelat nån radioteater eller ljudbok eller vad sjutton det nu är hon lyssnar på. Det värsta var en natt när hon spelade Boney M och skivan hakade upp sig mitt i "No Woman No Cry". Jag höll på att bli galen. Tänkte gå ner och titta om hon svimmat av där nere, men orkade inte, vågade inte.
Och jag skojar inte, det var i många timmar skivan hoppade..

Har funderingar på att avinstallera norman och skaffa ett annat virusprogram. På sista tiden har det bara krånglat. Dessutom verkar det slöa ner datorn rejält.

Lite tid ska det bli till att njuta i solen, vill gärna ha lite färg på benen..

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Lätt att fastna framför datorn :)
Fontän låter onekligen som lite overkill ja..
men lite blommor/växter funderade jag ofta på .. =)
Nu behöver jag inte det längre eftersom det blir betongdjungel utan balkong snart.
Har massor med grönt i torpet som tur är.
Hon verkar onekligen lite knepig grannen ja.. hehehe mitt i bony m herregud!
Förstår om du inte vågade. Kunde kanske ringt störningsjouren?
Brr grannar.
Hoppas dagen varit bra och att morgondagen blir det med!

nurseblog sa...

beerbelly: Jo. Det är ju det tyvärr. Borde nog ha ringt störningsjouren. Det kanske kommer fler tillfällen :). Har haft en härlig dag, varit rätt effektiv också.. Lät rätt skönt det du skrev om att sitta i skuggan och dricka kaffe.. Hoppas du haft en fin dag du också och inte jobbat för hårt ;)

beerbelly sa...

Hehe hoppas inte det blir fler tillfällen till störningsjouren.
Gött att du haft det bra. Hoppas det blir lika bra imorgon som sagt. Jag har inte förtagit mig =) mest fikat och gjort det viktigaste.
Riktigt skön dag. Fler sådana hoppas jag på!
Ha det gött och godnatt.

nurseblog sa...

beerbelly: Hoppas du får en lika skön dag imorgon också! Sov så gott