fredag 30 maj 2008

Inget vettigt alls

Blev en riktigt skön dag, måste jag säga. Bra musik, gott vin. Fick ett samtal från en vän jag inte pratat med på länge, blev jätteglad. Hon skulle visst börja jobba på mitt gamla sjukhus.
Inget vettigt har egentligen blivit gjort idag, men vad gör det om hundra år, egentligen?
Har inte riktigt nåt vettigt att säga heller för den delen :)

Ett mystiskt insjuknande har inträffat i mitt vardagsrum. En ståtlig aloevera planta har plötsligt skiftat färg och blivit gråbrun. Och den tappar (kastar?) ner taggiga delar på mig när jag i godan ro ser på tv.. Börjar tro att ventilationsgubbarna hällde något över mina blommor, kanske av ren hämnd eftersom de fick flytta på mikron och lite annat... För den blev nämligen sjuk strax efteråt ;) Får slå på en skvätt vin, det brukar ju liva upp det mesta =)

6 kommentarer:

beerbelly sa...

Låter vettigt det mesta. Vin på blomman möjligen undantaget men jag kan ju få plastblommor att vissna så jag ska nog inte uttala mig.
Hoppas kvällen fortsätter bra och att morgondagen blir minst lika skön!
Kram

nurseblog sa...

beerbelly: Du är snäll du.
Få plastblommor att vissna är ingen dålig bedrift ;)
Jag brukar glömma bort att vattna, eller så vattnar jag för mycket. Sällan lagom.

Hoppas du haft en bra kväll!
Kramar

beerbelly sa...

Låter som du haft det trevligt och bra. Jag har haft det lugnt men ok.
Kram godnatt och sov gott!

nurseblog sa...

beerbelly: Jo, fast en aning tråkigt kanske. Bra att du haft det ok. Kan vara skönt med lugnt ibland.
Kramar, sov gott du också!

Unknown sa...

Tänk om jag hade varit där igår kväll. Du och jag och en flaska jordgubbsvin!!! Då hade det blivit ett sådant drag att till och med blomman hade kommit igång igen av bara farten. =)

nurseblog sa...

b-flat: Hur gick det med din låda vin då? Hehe, du brände väl inte ner huset eller nåt annat dumt?
Kram