onsdag 14 maj 2008

Telefonförsäljare

Verkar som om mitt nummer nu nått förstaplatsen på telefonförsäljarnas topp-tio-lista. Jippie. Eller om det är någon sorts konspiration mot mig för att se hur länge jag uthärdar.. Kanske ska anställa någon som svarar i telefon på kvällarna :). I början var jag alldeles för snäll, blev invecklad i låånga samtal som jag knappt klarade av att ta mig ur; det kunde lika bra ha slutat med en personlig konkurs. Och ett hem fullproppat med vitaminer, trosor och strumpor...
Hade kanske kunnat öppna en liten shop :)

Vissa kvällar kan det ringa i ett. Brukar oftast inte svara nuförtiden; har lärt mig en hel del säljarnummer utantill (delar gärna med mig om nån är intresserad). Men missar ibland. Som nu. Det ringer en kille som vill sälja typ aloevera-tabletter (??) till mig, jag var utvald att få prova på ett paket med dessa tabletter plus nåt vad-det-nu-var på köpet. Gratis, men till ett pris av 240 kr i porto. Ja, eller hur. Jag vill inte ha några tabletter. Förklarade det jättevänligt, men den här killen hade bestämt sig. Jag skulle bara ha detta paket ansåg han; herregud, jag var ju utvald! Det kan man bara inte tacka nej till. Satt hur länge som helst och dividerade. Tills jag kom på att jag faktiskt kunde lägga på luren. Så det gjorde jag, Men jag sade hejdå först ;)

Måste ha missat nåt väsentligt på kursen i hur man säger nej..

Vore bättre det ringde nån gullig kille istället...

Kvällen blev bra ändå; har sett på hockey =)

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Jag tror nästan att jag blivit svartlistad för det är aldrig någon som ringer längre :)
Enklast är att göra som du kom på. Bara säga "Nej jag ska inte ha något. Tack och Hej" *klick*
Det går fort :)
Aldrig svara på det de låtsas vara undersökningar, aldrig svara ja på någonting de säger utom frågan om de stör.
Ex
-Hej skulle du vilja ha billigare telfonräkningar?
-Nej! Tack och Hej *klick*

Lycka till fler kurser i hur man blir hatad av telefonförsäljare finns på nätet.
Be dem vänta lite är en höjdare. Så lägger man bara bort telefon och fortsätter med sitt.

Ha en bra kväll och suverän torsdag!

nurseblog sa...

beerbelly: Tur för dig att slippa undan..

Ska testa att lägga ifrån mig telefon nästa gång :)

Får hoppas på en bra torsdag nu ;)
Sköt om dig!

Unknown sa...

Vi hade samma problem som du förut. Det ringde stup i kvarten och vi höll på att bli galna på dem. Men så kom vi på att man kunde anmäla sig till Nix och nu har vi inga problem längre. Det är bara Viasat som inte ger upp...*skrattar*
Jag kan berätta mer om Nix när vi pratas vid nästa gång. =)