söndag 11 maj 2008

Söndagkväll

Redan söndagkväll. Tiden bara flyger iväg när man är ledig. Jobbar kväll imorgon, så det blir lite sovmorgon iallafall. Tur det, måste jag säga. Har varit uppe halva nätterna den senaste tiden. Känns inte som att jag kommer bryta den vanan ikväll, såvida inte John Blund dyker upp i egen hög person ;).

Har slagit ihjäl årets första geting. Eller jag trodde att jag gjort det, men hittade honom krypande en bra bit bort en stund senare. Borde nog ha kontrollerat saken lite bättre eller åtminstone gjort mig av med kroppen.. Vet inte varför jag lät den ligga kvar på golvet. Tycker det är lite småläskigt med dessa kryp, så det fanns kanske nån sorts förhoppning om att saken skulle lösa sig på nåt mirakulöst sätt utan min hjälp.. Fick plocka fram dammsugaren istället. Har gjort mig av med många olika inkräktare på det sättet. Någon sade till mig att det inte är en säker metod, för de kan krypa ut igen. Men det löser jag genom att täppa till öppningen =).

Såg 88 minutes, men blev inte imponerad. Annars brukar Al Pacinofilmer fånga mig rätt snabbt. Kanske inte var på humör, eller nåt. Tyckte däremot Love Lies Bleeding, som jag såg för ett tag sedan, var riktigt bra.

Känns som att det kommer bli en låång vecka. Är bara ledig på fredag, annars jobb, jobb, jobb.. Och strejk på en annan akutmottagning. Fast jag gillar när det är lite fart och fläkt, det ska erkännas. Men det får gärna vara någon hejd på det hela..

Lite kul;
http://www.youtube.com/watch?v=WT_r9C9Jstw


Helt obetalbart när småfåglarna härmar storfågeln... :)



5 kommentarer:

Unknown sa...

Mig veterligen är du den enda som kan få ihjälslåendet av en geting att låta som värsta mordhistorien.
"Borde åtminstone haft vett att göra mig av med kroppen..." eller vad det nu stod. *skrattar gott*

nurseblog sa...

b-flat: Jo. kände mig som värsta mördaren oxå. Slog utav bara sjutton.. Men inte tillräckligt hårt, tydligen =).
Hoppas du har en fin kväll!

beerbelly sa...

Hehe gillar också liknelsen med en förhärdad mördare :)
Undanröj alla spår av liket.
Tror inte en geting pallar en resa in i dammsugaren och kryper ut sedan :)

Hehe riktigt skön film.

Hoppas du får en bra dag imorgon och arbetsvecka. Trots fullt schema då.

nurseblog sa...

beerbelly: Jo, känner mig rätt farlig idag ;)
Tack detsamma, hoppas du får en jättefin måndag!

beerbelly sa...

Kan tro det. Alla getingars skräck :)
Tackar.