fredag 30 maj 2008

Fredag

Ledigt idag. Hade stora planer för dagen, men är nog alldeles för trött idag för att genomföra något av det. Får nog bli en kort shoppingrunda istället :)
Det brukar kunna pigga upp.

Försöker att inte tänka på det, men har ingen semester i sommar... först i höst.. dumt att byta jobb precis innan sommaren förstås... Får tänka på alla pengar som rullar in istället...eeh...

Kanske är dags att spela på hästar igen. Har alltid trott att det är min grej att vinna på trav, har ju gillat hästar sedan barnsben =)
Men hittills har det inte gått något vidare, måste jag erkänna.. Har provat allt, från att lita på min egen intuition och magkänsla (tydligen inte mycket att lita på) till att blint följa experternas råd. Samt en kombination av dessa.. Inte en vinst. Testade Harry Boy (tror det hette så) där man typ var garanterad vinst. Jo, hej du. Lyckades få noll rätt, vilket en kompis tyckte var så roligt att han behöll lappen för att rama in..

Men vem vet, vinden kanske har vänt.. Jo, ska nog pröva intuitionen igen..
Experterna litar jag inte på ;)

Update: Får verkligen hoppas att hästarna springer som de ska imorgon... Blev en dyr, men lyckad shopping ;) Fick rådet av kassörskan att gömma hårkuren jag precis köpt om jag hade någon man hemma =) Roligaste rådet jag fått på länge. Tydligen vanligare än man tror att män slösar med dyra skönhetsprodukter eftersom det varnas redan i kassan för det nuförtiden ;)

Nu blir det lite jordgubbsvin på balkongen =)

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Stora planer.. en öl är väl inte så stora planer? =)

Hehe ungefär samma känsla för mig med semester.. vi får se om jag får någon.

Jag fattar inte hästsporten direkt men det verkar ganska kul att spela på. Har bara köpt någon harry. Noll rätt är nästan lika svårt som att få sju va? :)
Hoppas det blir storvinst. Kanske behövs för att täcka upp shoppingrundan ;)
Kram

Unknown sa...

Ibland har jag funderat på att spela på Lotto. Det skall ju finnas vissa nuffror som oftare genererar vinst än andra - men det har stannat vid tanken, som så mycket annat...

nurseblog sa...

beerbelly: Nej, en öl är inte så stora planer, bara roligt ;)
Men hade tänkt fixa typ hundra saker idag fast energin försvann bara vid tanken på det..

Precis det jag fick höra; att det typ är omöjligt att få noll rätt =)
Tror det blir storvinsten imorgon, är faktiskt rätt övertygad om det. Stod en massa folk och försökte kolla över axeln när jag skrev min kupong, de förstod väl att jag hade vinstraden..

Ja, det blev rätt dyrt med shopping.. Men jag är på ett strålande humör ;)
Kram

nurseblog sa...

b-flat: Roligare att se när hästarna springer ;)

Hehe jag ska dricka bubbligt jordgubbsvin nu =)
Kramar

Unknown sa...

Ja, jag vet att du skall dricka jordgubbsvin. Du har sagt det i telefonen - många gånger!!! =)