onsdag 7 maj 2008

Vilken dag! Har precis bytt jobb, så nu pågår inskolning på typ hundra olika apparater, minst. Förstår inte hur jag ska kunna lära mig allt. Nästa vecka ska det sitta i ryggmärgen, då är mina tio dagars inskolning över och förbi. Och det kan ju komma in larm. Då går det ju inte att stå och fumla med någonting direkt. Fast precis så har det känts idag. Fumligt, förvirrat.

Det regnade när jag skulle hem; kändes passande till min sinnesstämning. Inte var det speciellt varmt heller. Förstår inte vart den där högsommarvärmen det skrivits om på löpsedlarna tagit vägen, inte är det hit iallafall. Just nu spelar det inte mig någon större roll. Men det vore trevligt med lite sol till helgen; då är jag nämligen ledig!! Tänkte jag skulle snygga till lite på balkongen. Är ju inte helt fel att sitta i solen..

Nu har det blivit stopp i avloppet i köket. Såg det när jag kommit hem. Men hur kul är det att fixa det en sån här dag? Nej, jag bara vägrar.

Nick Cave spelar i Stockholm snart, biljetterna blev förstås slutsålda på två röda. Hur sorgligt som helst att han kommer att vara så nära och jag ändå inte kan gå. Jag får väl spela hans musik hemma, blunda, dricka en kall öl och låtsas att jag är där :(


Inga kommentarer: