måndag 19 maj 2008

What a wonderful world

Helt oväntat blev det en jättebra dag. En sån där dag när allting bara flyter på och beröm haglar in... Är inte bortskämd med såna dagar så jag passar på att njuta nu =)
Fick tvinga mig upp i morse, skulle upp kl 04 och det är nästan omänskligt tidigt. Kom på rätt sent igår att jag var tvungen att flytta undan blommor etc innan ventilationsgubbarna kom. Så jag var uppe till rätt sent igår (inget nytt under solen, alltså). Den enda tanken som fick mig att orka släpa mig upp var att jag kan slumra på bussen och tåget. Jag kan somna på en minut, om jag bara är trött nog :). Hinner dock bara gå ett par meter från porten förrän jag hör ett glatt godmorgon. Det var min granne, han jobbar i olika städer med något, han har förklarat ett antal gånger men jag har inte riktigt fått grepp om vad. Han är arbetsledare och håller på med något bygge eller inredning eller nåt liknande. Och jo; jag lyssnar ordentligt, men han talar gotländska och det är inte alldeles lätt att förstå. Speciellt inte tidigt på morgonen ;)

Så det blev ingen slummer. Men det var väldigt trevligt med sällskap.

Kom hem och ser min nyckel i brevlådan. Arbetet är redan klart! Så effektivt, helt underbart!
Och en helt ny spisfläkt =). Ska inviga den senare.

Den vanligaste frågan på akuten är hur lång tid det kommer att ta. Och det går aldrig att svara på. Tycker så synd om alla patienter som måste vänta i så många timmar på en hård brits eller rent av en stol, men vi kan inte göra mer än jobba så fort och effektivt vi kan.

Tystare strejk får man leta efter. Men får bara stöd från alla patienter. De kanske inte vågar säga annat, i och för sig, de är ju i en rätt utsatt position ;)

Solen skiner. Sommaren är på väg.

Hoppas ni haft en riktigt bra dag!

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Gött, nästan otroligt att få en så bra dag med den starten ;)
Välförunnat och fortsätt njut!

nurseblog sa...

beerbelly: Tack! Man får passa på att glädjas när tillfällena dyker upp ;)

Har visat sig att en spisplatta inte fungerar längre efter deras framfart (hur nu det har gått till) men en sån här dag spelar inte såna petitesser någon roll =)
Ha det gott!

Unknown sa...

Vänta du bara! Det här kanske bara är det bedrägliga lugnet före nästa storm. Vi vet ju båda hur det är när det gäller dig och mig. Eller hur? *garvar*

Slappna aldrig av! =)

nurseblog sa...

b-flat: Så sant som det är sagt! Just därför som det är så viktigt att passa på att njuta av dessa dagar ;)

Kramar