torsdag 15 maj 2008

underbara torsdag...

Drömde att det stod nån liten kille utanför min dörr och högg vilt omkring sig med en yxa. Väggarna blev helt demolerade, men min dörr var helt oskadd :). Sedan ringde killen envist på dörren. Som att jag skulle öppna dörren ?

Ställde mig i duschen, hann tvåla in hela mig -och håret- innan vattnet tog slut. Inte bara varmvattnet, allt vatten. Tog ett tag innan jag fattade att det faktiskt inte skulle komma mer vatten hur mycket jag än skruvade på kranen. Svor över fastighetsägaren som inte haft vett att meddela en sån sak. Kom på att det kanske faktiskt hade ringt på dörren och någon kanske velat informera mig..

Fanns kallvatten i köket. Tänker inte berätta hur det gick till, men jag behöver inte åka löddrig till jobbet =) och golvet i lägenheten är rätt blött, om man säger så..

Det regnar , och jag jobbar kväll. Fast det gör mig inte så mycket; är ledig imorgon ;)

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Riktigt dåligt om de inte lämnat lappar tycker jag.
Lite kul är det när det händer andra med =) Förlåt.
Hoppas kvällen blir ok trots jobb och att det blir en suverän ledig dag!

Unknown sa...

Du ringer väl till mig i morgon när du har ledig dag? Annars ringer jag dig - och då tänker jag flåsa i luren så du tror att det är den lilla killen med yxan från din dröm som är ute på nya äventyr...*garvar*

nurseblog sa...

beerbelly: Lite roligt är det; så här i efterhand. Tack och lov att det fanns kallvatten i köket, annars hade jag väl fått stanna hemma ;). Kan ju inte komma med lödder i håret till jobbet..

Hoppas du haft en jättefin torsdag!

nurseblog sa...

b-flat: Bäst jag ringer då ;) har fått nog av adrenalinkickar den här veckan.. Du får väl ringa och påminna mig om jag glömmer :D