söndag 25 maj 2008

The Boss

Jobbade med en bestämd gammal sjuksköterska ikväll. Hon delade ut uppgifter åt höger och vänster, och kollade att jag visste vad och hur jag skulle göra.. Vad trodde hon, att jag var helt fluffig i skallen? Först var jag på vippen att bli irriterad och bita ifrån, men insåg snart att hon bossade runt med alla, från erfarna överläkare till minsta lilla patient :) Och med tanke på hur kaotiskt det var ikväll, var det rätt skönt att hon styrde och ställde. Men jag hörde en del mutter från läkarna =)
Hon hade verkligen koll på allt, vilken krutgumma.. Fast hon såg trött ut på slutet..

Tittade förstås inte på melodifestivalen, men fick en underbar beskrivning av mamma.. Om någon kille som sprang runt på scen med en stor jordglob, hon visste inte vad han gjorde där riktigt, kören fick sjunga... Vågar inte skriva alla hennes beskrivningar, hehe ;)

Imorgon är jag ledig. Och det är precis vad jag tänker vara. Ska sova länge, om det går. Har en väldigt händig (eller kanske tvärtom) granne, som snickrar och bankar mest hela tiden...
Hoppas han är bortrest ;)

4 kommentarer:

Lisa Christensen sa...

Tack för din kommentar på min blogg! Så hittade jag också din blogg :) På tal om Eurovision kan jag bara säga att du inte missade någonting...
Trevlig fortsättning på helgen!

nurseblog sa...

lisa: Hej och välkommen hit!

Eurovision brukar inte vara någon höjdare direkt.. Det skulle vara kläderna då ;) Kan inte minnas när jag såg senast..

Tack detsamma!

beerbelly sa...

The boss :)
Jag undvek som vanligt melodifestivalen så jag vet inte vad hon syftar på men det låter konstigt.
Gött med ledig.
Hehe kanske är tvärtom ja men envis ändå. Kan själv.
Nu ska jag kolla vad du gjorde idag :)

nurseblog sa...

beerbelly: Brukar inte heller se melodifestivalen. Ibland har det hänt med nån kompis för att kommentera allas outfit ;). Inte särskilt snällt, men kan vara kul efter några glas vin eller så =)
Kram