fredag 9 maj 2008

Äntligen fredag!

Har fått en del djurhistorier berättade för mig under dagen. Först om en stackars man som i godan ro matat en häst med morötter när hästen plötsligt bet av honom tummen. Och svalde den. Jag som trodde att hästar är vegetarianer; han kunde väl ha vett att spotta ut tummen igen? Men icke. Så det bidde ingen tumme för den stackars snälla mannen. Och antagligen inga fler morötter för den stygga hästen..

Sedan var det mamma som berättade om sin katt, som har fått för sig att ha ihjäl ekorrar. För några dagar sedan ringde några grannbarn på hos mamma för att informera henne om att hennes katt tagit en ekorre, som han lagt utanför hennes balkong. Jodå; mycket riktigt, där låg en död ekorre. Antagligen hade väl inte kissen kommit in genom balkongspjälorna med ekorren. Mamma ut med en plastpåse i handen och gör sig av med den döde. Idag hade kissen stolt kommit in med en ekorre i munnen och helt sonika lagt den i matskålen. Jag föreslog att hon skulle steka och sälja den, det kanske kan bli en bra förtjänst om hon får leveranser i den här takten..
Men hon har fått för sig att hennes katt bara tar sjuka ekorrar, så hon tror inte på några fler leveranser. Ja, vi får väl se.

Många olyckor kom in på jobbet under dagen; jag är sååå nöjd över att komma hem helskinnad, få sätta mig med benen i högläge och dricka en kall öl på balkongen. Det är fredag och ledig helg; kan det bli så mycket bättre?

Imorse klockan fem stod det en kontrollant vid busshållplatsen för att se om bussarna gick som de skulle. Bra att klagomålen från gårdagen hade någon effekt. Kom i tid till jobbet. På lunchen var det ju så fint väder och vi skulle sätta oss några stycken ute och äta. Helt sanslöst, men det började regna så fort vi satt oss ner! Men vi gav inte upp, det var ju varmt trots allt, och så ljuvligt att kunna sitta utomhus. Lite regn skadar ju inte. Tur att det inte spöregnade iallafall, skulle sett lite konstigt ut om en del av personalstyrkan var genomdränkt efter lunchen. Men när jag begav mig hemåt var det underbart, ljuvligt sommarväder..

Inga kommentarer: